Засідання МО музкерівників

Тема: «Розвиток творчих та музичних здібностей дітей у процесі театралізованої діяльності»

Мета: заохотити педагогів використовувати у своїй роботі з дітьми різні види театралізованої діяльності для виховання гармонійної, творчої особистості та підсилення розвитку музикальності дітей, створити умови для професійного обміну досвідом та творчої самореалізації.

Пропонуємо розглянути питання:
  1. Розвиток творчих здібностей дітей за допомогою театралізованої діяльності
  2. Театр як засіб формування зв’язного мовлення дошкільників
  3. «Творчий педагог – творчі діти». Обмін досвідом роботи по гуртковій театралізованій діяльності
  4. Міні-театралізації та театралізовані ігри з досвіду роботи ЗДО Довгинцівського району

Матеріали виступів:

  1. «Розвиток творчих здібностей дітей за допомогою театралізованої діяльності» вихователь ЗДО №133, спеціаліст вищої категорії, керівник МО Калешник О.В.

2. «Театр – як засіб формування зв’язної мови дошкільників» з досвіду роботи. Музичний керівник, “вихователь-методист” Чепурна Ірина Володимирівна

Театралізована діяльність одна з найефективніших способів впливу на дітей, в якому найбільш повно і яскраво проявляється принцип навчання: вчити граючи. В театральній грі кожна дитина може проявити своі емоціі, почуття, бажання і погляди, причому не тільки наодинці з собою, але і публічно не соромлячись присутності слухачів. Нова роль, особливо діалог персонажів,ставить дитину перед необхідністю ясно,чітко висловлюватися. У неї поліпшується діалогічна мова, вона починає активно користуватися словником, який в свою чергу, теж поповнюється.

Коли ми починаємо працювати з дітьми раннього віку, розуміємо, що малюки погано промовляють слова, фрази, не всі діти вміють слухати і розуміти поставлене питання, зрозуміло відповідати на нього. Діти 2-4 років ще досить погано володіють мовою, тому іх інтерес і увага спрямовані на яскраві костюми, фігурки героів казок, шапочки, маски. З раннього віку необхідно розігрувати з дітьми пісні, потішки, казки. Малюки дивляться драматизовані казки, які показують дорослі і старші дошкільники-це створює радісну атмосферу. Потім можна запропонувати дітям ігри-імітаціі: “Покажи як стрибає зайчик”; ” Покажи, як нечутно, м’яко рухається киця”; “Покажи, як ходить півник” Слідуючий етап– відпрацювання основних емоцій; “Покажи,як веселі гноми заплескали в долоні і стали танцювати (радість); зайчик побачив лисичку, злякався і заховався за дерево ( переляк ).

В молодшій групі використовуються такі види театру; фланелеграф, пальчиковий театр, театр рукавички, настільний театр.

Починаючи з середнього віку (4-5 років ) необхідно знайомити дітей з основами акторськоі майстерності.Для цьго використовують етюдний тренаж, який допомагає розвивати увагу і сприйняття; прищепити навички відображення різних емоцій, настроів, окремих рис характеру. В цьому невпевнені в собі діти, найчастіше вибирають ляльковий театр, тому що його необхідний атрибут- ширма, за якоюдитина намагається сховатися від глядача. Діти, які перестали боятися, зазвичай приймають участь в інсценівках як актори драматичного театру. При цьому вони, спостерігаючи один за одним збагачують свій особистий досвід. На початок року в середній групі діти починають говорити краще, але мова іх ще не достатньо сформована.

В старшій групі використовуються такі прийоми: 1) читання і спільний аналіз казок, невеличких оповідань. Наприклад, проводиться бесіда,направлена на знайомство з емоціями і почуттями, потім- виділення героів з різними рисами характеру.Для цього під час драматизвціі діти можуть дивитися в дзеркало,яке дозволяє бачити себе в різні моменти театралізованоі гри і з успіхом використовується при обігруванні різних емоційних станів. В старшій групі дитина вбирає богатство украінськоі мови, виражальні засоби мови, різні інтонаціі персонажів і намагається говорити правильно і чітко,щоб його зрозуміли глядачі.

В процесі оволодіння зв’язноі мови важливу роль відіграє розвиток правильного мовного дихання. Часто у дітей спостерігається нерівномірний розподіл видихаємого повітря, і в результаті цього дитина видихає весь запас повітря на першому складі і потім договорює фразу пошепки або вдихає в середині слова (( ми з лялькою пі-(вдих)- демо гуляти )) Щоб зберегти плавність,легкість і тривалість мовного видоху,необхідно не тільки раціонально витрачати повітря в процесі висловлювання, але і своєчасно добирати його. Виконання дихальних вправ в грайливій формі викликає у дітей позитивний емоційний настрій, знімає напругу і сприяє формуванню практичних умінь.

Такі вправи з заняття, як “Веселі жабенята”, які спрямовані на розвиток мовного дихання і прийомами театралізованоі діяльності.

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

  1. ” Виготовлення жабки”. Героїня такого заняття- зелена жабка. На столах знаходяться смужки зеленого паперу і скріпки. Закріпивши папір скріпкою за зразком, у нас вийде жабка.
  2. ” Змагання” Наші жабки люблять змагатися, давайте з’ясуємо, яка з жабок швидше всйх. Подуємо так, щоб жабка пострибала далеко. Дути можна один раз. Робимо глибокий вдих носом, щоб зробити глубокий видих. Дуємо.
  3. ” Комарики” Після змагання жабки зголодніли і вирішили підкріпитися. Які улюблені ласощі у жабок? Комарики! Але комариків зловити не так просто, вони постійно відлітають. Подуємо на комариків, зобразимо іх політ. (( Комарики прикріплені до тонких ниток. Дути можна тільки на одному видоху. Не можна добирати повітря за допомогою частих вдихів.
  4. ” Скоромовка” Жовтий жук у житі жив Жук із жабкою дружив Жартувати жук любив Жабку жук завжди дражнив Основна мета скоромовок- формування чистого й правильного мовлення. Методика заучування скоромовок така; 1) дорослий чітко промовляє 2) повільно 3) потім швидко 4) з дітьми- голосніше,тихіше, швидко, повільно 5) читати скоромовку з інтонацією, мімікою.
  5. “Творча казка” ” Сидить жабка біля болота. До неї підлітає комарик….” Подумаємо, про що може бути іхня розмова.
  6. Одним із прийомів розвитку зв’яного мовлення є навчання дітей складати казки по силуетам зображень.
  7. ” Діалог” Використовуючи іграшкових жабок, комариків, жука і.тп, навчати вести діалог у ситуаціі розпитування, вести діалог домовленості, вести діалог обговорення. В грі,в процесі театралізованоі діяльності , дитина може розповідати, що вона відчуває,тому що говорить не вона,а іграшка. Через подібну гру з’являється можливість збагатити уявлення про навколишній світ, розвивати мову, комунікативні навички,поповнювати словарний запас. Під час ігор розвивається творча уява , мислення.

3. Презентація досвіду роботи  по гуртковій театралізованій діяльності  музичного керівника  ЗДО №204 Гераськіної Ірини Миколаївни.

4. Відео міні-театралізації для дітей «Гуси лебеді» музичного керівника ЗДО №72, спеціаліста першої категорії Дзюби Ірини Георгіївни.

Відео вистави «Семеро козенят»  у виконанні музичного керівника Гераськиної Ірини Миколаївни та дітей  ЗДО №204

“Театр на ложках” з досвіду роботи вихователя ЗДО №133 Кирилюк Світлани Михайлівни

Домашнє завдання учасників МО та інші цікавинки

ВІдео для дистанційного навчання. Досвід кращих