Будівля КЗ «ДНЗ (ясла-садок) №133» КМР огороджена парканом, на території розташовані клумби, газони, насаджено дерева та кущі.

 

Кожна група  має окремий майданчик із зеленими насадженнями,  тіньовий навіс та ігрове обладнання: малі ігрові форми та пісочниці з кришками. На даний час працює за призначенням 6 ігрових майданчиків, відповідно кількості працюючих груп. Крім цього на ділянці закладу є спортивний майданчик. На початку навчального року все ігрове  обладнання майданчиків випробується на міцність. Обстеження фіксується актами.

 

Дошкільний заклад розміщується у двоповерховій будівлі. Дотримується  принцип ізоляції  груп одна від одної , групові приміщення для дітей раннього віку розташовані на першому поверсі і мають окремий вхід.  Згідно з технічним паспортом заклад розрахований на 6 груп. Є музично- спортивна зала, медичний та маніпуляційний кабінети, харчоблок, пральня  методичний кабінет, кабінети завідувача, завідувача господарства  та кастелянші, комора та підсобні приміщення.

 

Будівля дошкільного навчального закладу та територія відповідає Санітарному регламенту  для дошкільних навчальних закладів та утримуються в належному стані. Медичний кабінет, харчоблок, пральня забезпечені спеціальним обладнанням.

 

Медичний  блок розташований на І поверсі, складається з двох приміщень, які використовуються за призначенням, а саме: медичний та процедурний кабінет .

 

Медичний кабінет  обладнано  меблями:

– книжковою шафою, в якій розміщена література з медичного обслуговування дітей, організації процесу харчування в ДНЗ, довідники; зберігаються медичні картки дітей по вікових групах, тут же розміщено папки з матеріалами різного спрямування (харчування дітей, медичне обслуговування, матеріали з лікувально-профілактичної роботи, санітарно-просвітницької роботи, оздоровчої роботи тощо);

– письмовим  столом з настільною лампою та канцелярським набором.

 

Процедурний кабінет оснащено холодильником  для  зберігання  ліків,  шафою аптечною для медичних препаратів, кушеткою, столом медичним, кварцевою лампою,  приміщення забезпечене  проточною  холодною  і  гарячою  водою. Оснащення кабінету відповідає вимогам табелю оснащення кабінетів тимчасових щеплень. Процедурний кабінет  забезпечено медичними препаратами у відповідності до «Переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення у медичному кабінеті дошкільного навчального закладу для надання невідкладної медичної допомоги, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі».  В цьому ж приміщенні розташовано ростомір, медичні ваги для зважування дітей.

 

Приміщення  харчоблоку   закладу дошкільної освіти № 133 відповідає  вимогам «Санітарного регламенту для дошкільних навчальних  закладів » , затвердженому МОЗ України  від 24.03.2016 року №  234  : розташоване на І поверсі, має окремий вихід на вулицю. До складу харчоблоку входять: цех для приготування їжі, приміщення для холодильного обладнання, для зберігання продуктів, роздягальня та душова.

 

Харчоблок, допоміжні приміщення, все обладнання відповідають санітарно – гігієнічним вимогам, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах (зі змінами), затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 26.02.2013 р.№ 202/165

 

Цех для приготування їжі оснащено: електричною плитою, жарочною шафою, сковородою, електром’ясорубкою, електронними та механічними вагами. Вага щорічно повіряється. Крім того, в ньому встановлено мийка для миття рук.  Все обладнання в робочому стані, своєчасно проходить перевірку спеціалістами, ремонт та повірку. Для миття кухонного посуду, первинної обробки овочів виділені окремі частини кухні,  оснащені  промаркованими металевими столами,  металевими  мийками з нержавіючої сталі для миття та обробки сирої продукції. В приміщенні для холодильного обладнання розташована морозильна камера та два холодильники для зберігання продуктів і продовольчої сировини. Все холодильне обладнання промарковане, використовується за призначенням,  оснащено термометрами для контролю температурного режиму при зберіганні продуктів харчування. В цьому ж приміщені розташовані стелажі для кухонного посуду.

 

Харчоблок забезпечено достатньою кількістю кухонного посуду,  інвентарю, який промарковано та використовується за призначенням. Посуд виготовлений з нержавіючої сталі та з алюмінію, у відповідності до санітарних норм та зберігається на стелажах.

 

В 2017 році  (за бюджетні кошти) зроблено косметичний ремонт в приміщенні для зберігання продуктів, роздягальні, в цеху, замінено двері (видача ), придбано холодильник.

 

Всі інженерні системи харчоблоку – каналізаційна, вентиляційна, електрична та система водопостачання в робочому стані, щорічно та за необхідності проводиться  ревізія каналізаційної та вентиляційної систем, про що є запис в Акті готовності ЗДО до роботи в навчальному році.

 

Санітарний стан харчоблоку відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Генеральне та щоденне прибирання проводиться за встановленим графіком, з миючими засобами, які внесені до єдиного реєстру МОЗ України та мають позитивний висновок Державної санітарно-епідеміологічної  експертизи  МОЗ  України (сертифікати в наявності).

 

Овочесховище  знаходиться в окремій будівлі, його облаштування відповідає вимогам  Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів. Овочесховище оснащене стелажами для зберігання овочів та фруктів, на яких розташовані ємності з овочами, вагами для зважування овочів. Овочесховище має два відділення, що є зручним для розташування овочів за строками реалізації та дотримання «товарного сусідства».

 

Комора оснащена:  вагами, для зважування продуктів при видачі на харчоблок; стелажами, на яких зберігаються в ємностях  олія, печиво, чай, консерви, тощо; трапиками, на яких розміщено мішки з борошном, крупами  та цукром.

 

Оформлення групових приміщень, кабінетів, зали є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам. Групові кімнати, коридори, музично-спортивна  зала світлих кольорових відтінків, підібрані декоративні сучасні елементи для оформлення інтер’єру. У холах та коридорах розташовані стенди, що розкривають напрямки роботи закладу, виставки малюнків, розміщені інформаційні куточки.

 

До складу кожної групової кімнати входить: роздягальня, ігрова кімната, спальня та туалетна кімната. Меблі як групових, так і спальних кімнат, відповідають фізіологічним особливостям вихованців, ігрові зони обладнані згідно віку дітей та програмових вимог.

 

Забезпечення дошкільного закладу ігровим, спортивним, наочно-дидактичним матеріалом, навчальними посібниками, психолого-педагогічною та методичною літературою здійснюється у відповідності до вимог  Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу (друге видання, доповнене), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 № 509.

 

Забезпечення ЗДО технічними засобами навчання

 

Всі технічні засоби знаходяться у вільному доступі для педагогів та використовуються в роботі з дітьми, їх застосування роблять процес пізнання цікавим, творчим, яскравим як для дітей, так і для педагогів. В кожній групі наявний програвач. 2 нетбуки підключені до системи Інтернет. В закладі наявна Wi-Fi зона.

 

Музично – спортивна зала є осередком естетичного та фізичного виховання дошкільників, у ній щодня, відповідно до розкладу, проходять музичні та фізкультурні заняття в усіх вікових групах, а також відбуваються свята, розваги, театральні вистави.

 

Спортивне обладнання щороку обов’язково тестується, складається акт і при відповідності всім заходам безпеки, продовжує використовуватись у роботі.

 

Для проведення роботи з дітьми широко використовуються технічні засоби: акустична система, синтезатор та музичний центр. Основним інструментом, який використовується під час занять є фортепіано.

 

Згідно типового проекту ДНЗ, до складу групових приміщень входять приймальні кімнати з індивідуальними шафами для одягу дітей та полицями для взуття; ігрові кімнати з набором меблів та осередками  предметного розвивально-ігрового середовища, спальні та санітарно-побутові приміщення. Всі приміщення групових кімнат в повній мірі відповідають санітарним, педагогічним і естетичним вимогам. Всі групові приміщення  обладнано ростовими  меблями, сантехнікою, а також наочно-дидактичними посібниками, художньою літературою, спортивним обладнанням, іграшками, тощо.

 

Оформлення групових приміщень для дітей, зали, коридорів є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам.

 

При організації та облаштуванні життєвого простору у групових приміщеннях, педагогами враховується його значимість для становлення особистості дитини, формування її смакових уподобань. Для забезпечення потреби дітей варіативно використовувати простір, виявляти свої інтереси, вихователі постійно трансформують оснащення центрів розвитку: ігрового, самостійної художньої діяльності, літературно-театрального, пошуково-дослідницького, тощо.

 

При оформленні приміщень педагогами враховано вимоги відповідності предметно-розвивального середовища віковим особливостям вихованців. Змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень – є однією з складових  розвитку естетичних почуттів, естетичних оцінок та естетичного ставлення до оточуючого.

 

Кожна група ДНЗ забезпечена сучасними наочними та дидактичними посібниками. Формуванню та розвитку ключових компетентностей  дошкільників допомагають сформовані в кожній групі центри розвитку, в яких створені сприятливі умови для всіх видів ігрової, навчальної, пошуково-дослідницької, фізкультурно-оздоровчої, художньо-естетичної та трудової діяльності дітей. Для створення оптимального розвивального простору педагогічні працівники підібрали різне обладнання, продумали його оптимальне розміщення та кількість.

 

Ігрові осередки займають центральне місце у групових приміщеннях. Вони передбачають осередки сюжетно – рольових, театралізованих та дидактичних ігор. Педагоги забезпечили обладнання та ігровий матеріал для наступних сюжетно – рольових ігор : «Сім’я», «Дитячий садок», «Лікарня», «Магазин», «Пошта», «Перукарня», «Ательє», «Будівельники», «Дорожній рух», «Моряки», «Ферма», «Зоопарк», «Школа», «Бібліотека». Осередки театралізованої діяльності містять різні види театрів, елементи декорацій, атрибути для ігор – драматизацій, костюми та їх елементи, ширми.

 

В природознавчих осередках  розміщені постійні та сезонні об’єкти природи: кімнатні рослини, акваріуми з рибками,  обладнання для догляду за рослинами та тваринами, календарі природи, фотоальбоми, макети, фотографії. Особливу увагу педагоги приділяють забезпеченню природознавчих осередків    обладнанням для експериментів з водою, камінням, повітрям, піском    (ємкості різного розміру, збільшувальне скло, магніти, фільтри, предмети з різними властивостями).

 

Функціонування бібліотечного осередку спрямоване  на роботу дітей з книгою, в ньому знаходяться полички з книгами, ілюстрації, портрети класиків, влаштовуються тематичні виставки до Міжнародного дня рідної мови, Шевченківських днів тощо. В групах старшого дошкільного віку бібліотечний осередок  доповнюється сюжетно – рольовою грою «Бібліотека».

 

В групах для дітей раннього та молодшого дошкільного віку організовано осередки сенсорних  маніпулятивних дій, які забезпечують розвиток інтелектуальних здібностей та моторики рук,  формують вміння виконувати мислительські операції. Тут в достатній кількості розміщені пірамідки, ігри – втулки, шнурівки, ігри на загвинчування, нанизування, геометричні та силуетні лото. В групах середнього та старшого дошкільного віку осередок сенсорних маніпулятивних дій поповнюється різними видами логічних ігор (кубики Нікітина, лабіринти, ребуси) а також наборами цифр, знаків, букв, геометричних фігур), абетками, перфокартами.

 

З метою формування національних почуттів, патріотизму, любові до рідного краю в групах облаштовано етнографічні осередки, в яких  розміщені предмети української державної та національної символіки, традиційні українські іграшки, вироби декоративно-вжиткового мистецтва, ляльки в українському вбранні, тематичні альбоми.

 

Осередки образотворчої діяльності мають на меті розвиток тактильних відчуттів, творчих здібностей, уяви, спонукання до експериментування з кольором та матеріалом, виховання емоційного світосприйняття. Вони наповнені різноманітним матеріалом для образотворчої діяльності, зразками робіт з малювання, аплікації, ліплення, конструювання,  альбомами з репродукціями картин, природнім матеріалом та відходами екологічно чистого побутового матеріалу, книжками – розмальовками

 

Функціонування  музичних осередків спрямоване на розвиток емоційного відгуку на музику, інтересу до світу музики, бажання створювати власні мелодії. В цих осередках педагоги зібрали музичні іграшки, музично – дидактичні ігри, музичні інструменти, магнітофони.

 

В будівельних осередках розміщено різноманітний будівельний матеріал (настільний, тематичний, пазовий, гвинтовий), конструктори «Лего».

 

Обов’язковим в кожній групі є осередок рухової активності, який укомплектований гімнастичними драбинами, масажними доріжками, обладнанням для проведення ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, атрибутами до рухливих та спортивних ігор. Дошкільнята мають змогу задовільнити свою рухову активність, стимулюється прагнення дітей вести здоровий спосіб життя.