Дистанційне навчання. Веселі цифри

Консультація для батьків. Як навчити дитину рахувати без проблем

Не слід вірити тим, хто каже, що навчати дитину рахувати важко. Головне – не садити дитину за стіл та з розумним виразом обличчя щось пояснювати, а навчати граючись. Це один з основних шляхів до знань.

Мабуть, починати навчання слід ще до першого року. Звичайно, щоб зрозуміти як навчити дитину рахувати, слід і самому змиритися з тим, що в два роки дитина лічити не буде, хіба що завчить на пам’ять. Тим не менше існує метод поетапного навчання нумерації. Якщо слідувати йому, то проблем із рахуванням не буде. Головне почати, а далі справа техніки.

Перший етап – до року.
Для того щоб розвинути дрібну моторику пальців рук маляти, потрібно ще до року грати з ним у традиційну «Сороку-ворону». Можна читати дитині різні вірші та лічилки, та не слід звертати увагу на цифри. На цьому етапі дитина має зрозуміти, що ігри з батьками – це весело і цікаво. Тому даний етап вважається підготовчим.

Другий етап – 1 р.
Коли вашому малюку виповниться 1 рік, можна починати знайомство із поняттям «багато». Як це потрібно робити? Можна розкласти на поличці декілька іграшок, а в руку взяти одну. І на даному прикладі показувати, що в руці одна іграшка, а на поличці «багато». Також непогано діє метод, коли дитина спершу за вашим проханням дає одну іграшку, а після того «багато» іграшок. Головне тут акцентувати увагу дитини на більшу кількість предметів. Не забувайте кожного разу після заняття похвалити свого малюка, і не заставляти, якщо він втратив цікавість до гри – нехай займається тим, що йому подобається.

Третій етап – 2-3 р.
На цьому етапі знайомимо дитину з поняттями «більше», «менше». Для цього нам підійде все те, що можна порівнювати. Пропонуйте дитині предмети різного розміру – машинки чи ляльки, або чайну і столову ложку. І в процесі вашої бесіди, запитайте дитину: «Яка лялька в тебе велика?», « Яка лялька в тебе маленька?». Ускладнюйте завдання для вашої дитини, якщо їй і далі цікаво гратися. Наприклад, в одній хатинці живе один зайчик, а в другій – багато. Два зайчики пішли в гості до самотнього друга, і вже в другій хатинці зайчиків стало менше. А в хатинці де живе один зайчик, їх стало більше. Якщо малюку буде цікаво, порахуйте разом з ним скільки зайчиків у хатках.

Четвертий етап – 4р.
В чотири роки дитина вже починає розуміти, яке число співпадає з кількістю предметів. Як навчити дитину правильно рахувати? Для цього Вам потрібні карточки з малюнками, на яких будуть зображені цифри, і цікаві для дитини малюнки – тварини, фрукти та овочі, явища природи та ін. Головну роль тут відіграє візуальне сприймання матеріалу. Час знайомити дитину з цифрами. Показуємо дитині карточку з цифрою один і говоримо , що на ній зображено один гарбуз. Далі показуємо цифру два, і показуємо на ній ананаси, і так далі до десяти. При ознайомленні з цифрами до десяти слід показувати дитині числа на пальцях, при цьому наголошувати, що одиничка – схожа на худенького чоловічка, двійка – на лебедя. На даному етапі вчимо дитину рахувати до десяти і назад.

П’ятий етап – 5-6 р.
Готуємо дитину до школи. На цьому етапі потрібно освоїти поняття про кількісне значення числа. Пояснюйте своїй дитині, що цифра один складається з однієї одинички, цифра два – з двох одиничок, і так до десяти. Для цього використовуємо спеціальні палички, також можна використати сірники чи вушні палички. Наступним кроком буде знайомство дитини з тим , яка цифра «більша», а яка «менша», яка попереду, а яка позаду. Зобразити це можна на числовому ряді, який можна придбати у будь-якому дитячому магазині. Можна в ігровій формі розв’язувати прості задачки, де фігуруватиме питання де «більше», а де «менше». До цього завдання слід підходити творчо, в процесі малювання, чи ліплення. Слід взяти до уваги такий вид діяльності, який подобається дитині найбільше, наприклад, малювання. Запропонуйте дитині розмальовки, заздалегідь підготовлені, розмалювати разом. В процесі малювання порахуйте з дитиною, скільки тварин на одному малюнку, і скільки на другому . Після чого, задайте дитині питання: – На якому малюнку тварин більше?; А на якому менше?; Чому?. Якщо дитина дасть правильну відповідь і зможе пояснити чому, можна вважати, що вона успішно освоїла кількісне значення цифр.

Декілька головних порад, які стануть вам у пригоді при навчанні вашого малюка:

1. Завжди рахуйте тільки те, що дитині цікаво – машинки, ляльки, явища природи, тварин та ін..
2. Не починайте навчати з цифр – спочатку формуйте мислення і уяву.
3. Не забувайте про лічилки, пов’язані з числами. Рахунок слід починати зі слова «один», а не «раз». Тому що таким чином, ви заплутаєте дитину.
4. Уважно слідкуйте, щоб рахунок дитини не випереджував її дій, коли вона показує пальчиком на предмети, які рахує. Вона повинна робити це одночасно або спочатку показувати, після чого говорити.

Джерело: https://dity.te.ua

Залишити відповідь