11 квітня відбувся практикум для педагогів “Використання mind-maps в освітній діяльності”

Ефективним способом формування системності знань на основі інтеграції змісту дошкільної освіти є застосування методу mind-maps. Ось і наші досвідчені вихователі поділилися з педагогами-початківцями методикою складання інтелектуальних карт.

Інтелект-карту може виготовити педагог і продемонструвати дітям. Але набагато більше користі буде, якщо виготовляти mind-maps будуть самі вихованці! Скласти карту можна одразу – за одне підсумкове заняття, або поступово, поповнюючи її під час вивчення одного з розділів теми. Звичайно ж, починати слід з невеликих за змістом карт, що відображають одну тему і мають у своїй структурі лише класифікацію з одного чи декількох напрямків, поступово переходячи до більш складних.

Завдяки командній роботі над інтелект-картою відбувається розвиток дитячих асоціацій, поповнення і активізація словникового запасу, розвиток фантазії. Поступово від простих логічних операцій: порівняння, зіставлення предметів, розташування в просторі, кількісне визначення загальних і невід’ємних частин діти переходять до вміння аналізувати, диференціювати, робити класифікацію предметів.

Започаткував метод інтелект-карт американський учений і бізнесмен Тоні Бьюзен. У світ дошкільних технологій інтелект-карти вперше прийшли  як метод для розвитку зв’язного мовлення у дітей.

Інтелектуальна карта – це унікальний і простий метод запам’ятовування інформації, за допомогою якого, розвиваються як творчі, так і мовні здібності дітей, а також активізується мислення.

 

Корисні властивості інтелект-карт:

  • наочність;
  • привабливість;
  • запам’ятовуваність.

Наочність – позначена проблема з численними сторонами виявляється прямо перед вами, її можна окинути одним поглядом.

Привабливість – хороша інтелектуальна карта має свою естетику, її розглядати не тільки цікаво, а й приємно.

Запам’ятовуваність полягає в тому, що завдяки роботі обох півкуль мозку, використання образів і кольору, інтелект-карта легко запам’ятовується.

Під час організованої пізнавальної діяльності в ЗДО застосовувати інтелект-карти можна наступним чином:

  1. Збір інформації з певної теми.
  2. Закріплення і узагальнення матеріалу.

Для створення карт зазвичай використовуються фломастери, кольорові олівці або маркери. Головна ідея розташовується по центру сторінки. Від неї відходять розгалудження – розділи. Для зображення ідеї, певної теми чи розділу можна використовувати символи, малюнки та (або) картинки. 

Залишити відповідь